tisdag 3 januari 2012

Tack för allt 2011!






2011 blev verkligen mitt år.
Ett år som har innehållit glädje, tacksamhet, längtan, saknad, festligheter, lycka, stress, ilska, sorg... Skulle kunna nämna en mängd olika saker men de tar för mycket tid.

Den 10 Januari 2011 sa jag hejdå till min familj och närmsta vänner.
Jag packade ihop resväskan som jag säkert började packa MINST en månad innan jag åkte.
Jag och Sara blev uppkörda till Stockholm och fick bo hos Marie, P-G och Sixten över natten. Den 11 Januari låg jag i Sixtens barnrum, i Stockholm och kunde inte sova.
Flyget lämnade Arlandas flygplats försenat på grund av snöstorm.
Efter 13 timmars flygtid landade vi i Bangkok då vi hade 30 minuter på oss att ta oss från de ena flyget till de andra. Ytterligare otroligt jobbiga timmar på ett trångt, med växlande temperatur mellan kallt å varmt, som luktade äcklig thaimat, mellan Sara och en snygg Tysk kille. Flygresan går inte att beskriva. Något av de absolut jobbigaste jag gjort. Mådde riktigt riktigt dåligt!

Minns precis ALLT kvällen då vi landade i Sydney.
Jag kan fortfarande minnas lukten, alla människor som va omkring mig, glädjen att vi äntligen kommit fram, känslan av att gå på säker mark efter 22 timmar på ett flyg.
Är numera van vid att flyga och har lärt mig att älska de.

I April flög vi till vackra Nya Zeeland, där gjorde jag de absolut häftigatse jag gjort. Hoppade Bungy jump över Lake Taupo. Fy faaan vilken känsla!
En kick som jag ibland kan leva på fortfarande.

Jag har snott mat för att vi varit fattiga, jag har festat med en mängd underbara människor ifrån hela världen, har kissat på öppen gata i Melbourne, Jag har dykt i barriärrevet, Varit sjösjuk på en segelbåt i tre dagar, diskat hundratals bestick för att få en gratistur med lady musgarve båten.

I Maj åkte vi till Thailand där vi lärde oss pruta och jag åt i princip ingenting.
Vräkte i mig maten när jag satte mig på flyget tillbaks till Stcokholm.
I Stockholm den 18 Maj hämtade Saras föräldrar upp oss på Arlanda flygplats.
Jag grät när jag såg Stockholms skärgård, ett sommar-Sverige som va otroligt vackert uppifrån himlen. Jag överaskade hela familjen med att komma hem tidigare.
Glömmer aldrig någonsin deras miner.

I Juni började jag jobba för städtjänst i träslöv. Min gamla klasskamrat blev därmed min chef.

Gick på en mängd olika konserter mellan Juni och Augusti månad.
I Juni drog vi till Where the action is i Göteborg.
I Juli åkte familjen Svensson/Strömbom till Köpenhamn.

Hamnade i en liten svacka i Oktober månad men bestämde mig till slut att söka in på lite utbildningar runt om i Sverige. Jag, Diana, Ellen, Linnea och Jennifer åkte även ner till Hultsfred, Rookiefestivalen. Allihop dog lite när vi kollade The Concept när en utav Sveriges snyggaste män sjön "D-D-Dance" som blev 2011:s sommarlåt.

I December månad fick jag beskedet.
Jag kom in och vecka fyra börjar jag plugga och kommer troligtvis bli examinerad gymnasielärare inom Svenska. Detta kommer att ta mig fem år. Men de är ingenting som ska få hindra mig.

Jag har alltid varit en människa som vill testa på nya saker, som söker mig till utmaningar, som behöver kickar i sitt liv.

Nu ser jag fram emot ett år fyllt med nya utmaningar, en resa och att bli
student igen.

Har en del mål som jag ska ha uppfyllt under detta årets slut.
Ta mig igenom året hel och ren. Leva livet fullt ut samtidigt som jag ska vara en seriös och duktig student. Vill inte ha en massa krav på mig. Jag hoppas bara på att jag å mina nära och kära ska tillsammans med mig ha ett toppen år. Då är jag mer än nöjd! :)

Detta blev ett långt inlägg men klart värt de för jag fick absolut ut något av de. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar