onsdag 8 februari 2012

"Holocene"


Jag hatar verkligen när jag gör folk besvikna.
min familj och de närmsta som jag har omkring mig.
Jag valde att söka in på högskolan i dalarna men kände nästan direkt att de inte riktigt va något för mig. Jag ville inte lägga ner mer tid på något som känns helt fel. Jag kan ju inte göra något bara för att min familj vill de.
Som jag nämnt tidigare så är jag en oerhört velig människa som inte riktigt vet vad jag vill. I mitt tidigare inlägg pratade jag om min "Att-göra-innan-döden-lista".

Några saker som jag vill göra innan jag dör:
- Resa
- Göra en volontärresa
- Utbilda mig
- Flytta till ett hus då jag själv får inreda
- Starta en ungdomsgård där barn och ungdomar kan hålla till
- Luffa genom Europa
- Hoppa fallskärm
- Skriva en bok
- Åka tillbaks till Australien

Ja som ni ser så har jag en del saker som jag vill göra.
De är bara en liten del av de som jag vill göra. Har miljoner saker som jag vill göra. Någonstans så måste jag inse att jag inte kommer att kunna göra allt de där för att allt kostar pengar i princip. De betyder att jag kommer att behöva jobba röven av mig för att lyckas uppfylla mina önskningar. Men jag VET att jag också kommer att lyckas för att så länge som man tror på sig själv och inte ge upp i första taget så klarar man sig långt här i livet.

Nu har jag en tid framför mig då jag har en del val och beslut att ta.
Vad vill jag med mitt liv?
De kommer ni att få läsa i min blogg, vägen till lyckan.

Nu ska jag laga lite mat, pasta carbonara står på menyn.
Puss och kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar