fredag 7 oktober 2011



Sitter och lyssnar på lite skön musik och skummläser min reseblogg (Fannyiaustralien.bloggo.nu).

Blir full i skratt när jag tänker på Shane, Charlie, Bazz & Daren (Australiensarna i Griffith). Vi träffade dom på Autralia day när vi va ute och festade i början av resan.
Killarna erbjöd oss gratis boende och gratis mat om vi skötte hushållet medan de va iväg och jobbade på dagarna. Visst gjorde vi de det men de mesta vi gjorde va att vi låg i poolen hela dagarna och latade oss. Men de roligate va väl att killarna va sp otroligt ointelligenta. De visste inte att vi hade olika valutor i världen ( jag hämtade svenska pengar som jag råkat få med mig i väskan och de tittade bara frågande på oss). De förstod inte varför vi pratade ett annat språk när vi lika gärna kunde tala engelska. Det absolut roligaste va att de trodde att Asien låg ca 3 timmar ifrån Australien. De fick en chock när vi sa hur lång restiden va ifrån Sverige.
Har nog aldrig känt mig så otroligt smart någonsin i mitt liv.
Men vi hade en rolig tid där och jag saknar den faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar