torsdag 24 juni 2010

Shopping i Väla











Väla shoppingcenter är ett välbesökt ställe och framför allt av mig och mina systrar.
Idag besökte vi detta underbara ställe och shoppade loss.
Jag fick ett presentkort av pappa på Väla för 2000 kr så jag kunde verkligen shoppa loss. Kändes väldigt bra att slippa kasta bort all sin lön på kläder, smink, smycken och skor. Allt detta (bilderna) fann jag i Väla och jag är super nöjd över det jag kunde finna. Jag hittade alltså:
Kents nya album, smycken, trosor, smink, tre linnen, en t-shirt, ett par kapribyxor och ett par skor.


När jag fick syn på Kents platta (en plats i solen) inne på skivlagret blev jag helt galet glad och skivan är verkligen helt underbar, precis som de tidigare 8 albumen som de släppt.
Min nya favoritlåt är "Passagerare" där även Sandra Nordin är med och sjunger. Joakim Berg är helt klart väldigt duktig på att skriva låtar och göra musik.
Passagerare är ännu ett bevis på hur otroligt duktig är han.
En fruktansvärt vacker låt, lyssna på den när du kan.

Nu är det inte långt kvar tills jag och Martin ska åka och titta på när Kent spelar i Göteborg. Längtar tills jag får stå där bland allt folk en sen sommarkväll i augusti, en öl i handen och hör låten "passagerare" live + alla andra bra låtar som Kent gjort. Kommer verkligen njuta!

"Jag står och väntar på min skjuts, men jag har glömt bort vart jag ska.
Så jag flyter bara med & glider lika planlöst av mot en helt ny dag.
Vid ett nedbränt stadshotell hänger minnen envist kvar.
En gång var du min stad.
Nu finns det ingenting kvar, jag är helt säker.

Har du den där känslan?
Vilken menar du?
Jag menar den där känslan av att någonting avgörande hände när jag var ouppmärksam,
Att någonting försvann.
Säg att du förstår mig?
Nej, vad menar du?
Jag vill att du förstår mig.
Så vad menar du?
Du gör det mycket svårare än vad det egentligen är.
Vad är min tystnad värd?
Jag kunde aldrig stanna upp.
Nej aldrig någonsin stod jag still.
Jag slängde bort så mycket tid när jag var ny och generös.
Det är väl värt någonting?
& ni kallade mig er vän, er har jag lämnat gång på gång.
Jag har behandlat er som skit & jag ska lämna er igen.
Jag är helt säker.

Har du den där känslan?
Vilken menar du?
Jag menar den där känslan av att någonting avgörande hände när jag var ouppmärksam,
Att någonting försvann.
Säg att du förstår mig?
Nej, vad menar du?
Jag vill att du förstår mig.
Så vad menar du?
Du gör det mycket svårare än vad det egentligen är.
Vad är min tystnad värd?

När inget är sig likt, fast allt är likadant.
När inget är sig likt.
Vad är då min tystnad värd?"

Kent - Passagerare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar