måndag 12 september 2011

"The power & the glory"


Jag står just nu vid ett vägskäl och vet inte riktigt vilken väg som jag vill gå.
När jag va utomlands hade jag miljontals ideer som jag ville göra. Nu när man kommit hem har allt lagt sig och allt är som vanligt igen.
Jag vill inte ha de som vanligt jag vill göra något nytt.
Men då är ju de svåra, vad vill jag göra? vad bör jag göra? Hur ska jag kunna välja?

Ena dagen är jag inne på att börja plugga.
Planen är att plugga en ämneslärarutbildning för årskurs 7-9. Då jag vill bli utbildad svenska och samhällslärare.

Andra dagen kan jag mer känna för att jobba ett tag, tjäna ihop pengar och resa igen.

Men den bästa planen som jag kan komma på är att jag söker utbildningen och börjar plugga våren 2012 (om jag kommer in vill säga), jag blir då kanske färdigutbildad lärare när jag är 24 och då är jag ju inte så gammal och kan ju faktiskt ut och resa därefter. Låter inte de som en bra plan?
Jag kan faktiskt tycka de!

Ibland kan jag tycka de är jobbigt att vara i denna åldern. Alla krav som man har på sig. Man kan inte få ett "bra" jobb om man inte utbildar sig, man måste flytta hemifrån, ska man kunna flytta hemifrån så måste man tjäna pengar och då behöver man ett välbetalt jobb.
Allt går ju runt i en ond cirkel egentligen. Men ibland måste man bara ta tag i sitt liv och göra något vettigt utav de.
Allt löser sig för eller senare de vet jag ju. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar