onsdag 1 september 2010

I'm going crazy!


(Bilden är gammal, bara så att ni vet)

Men just för tillfället känner jag mig lite galen, tror jag behöver sova.
Känner mig helt övertrött, massa energi. Bäst att trötta ut sig lite och skriva lite i bloggen.

Idag har jag gjort massvis med saker som att hänga med min jägar far och sätta ut saltsten mitt i skogen. Känns som jag gick flera mil. Jag gick bakom pappa som hade riktiga älgkliv och jag fick springa bakom honom för att hinna med. Grenarna slog i ansiktet och älglössen kröp överallt på kroppen, typiskt karlar att bara strunta i en kvinna i nöd. Men jag älskar pappa ändå. Tillslut kom vi ut på en så kallad mosse och jag åkte rätt ner och fastande såklart. Pappa som gick flera meter framför mig tittade bara på mig och skrattade. Efter flertal försök att ta sig upp på egen hand gav pappa med sig och drog upp mig. Mina super sexiga leopard stövlar va inte lika sexiga längre utan mer väldigt bruna och äckliga av massa skit. Till slut kom vi fram till stället som vi skulle sätta upp saltstenen på, nu hade vi bara en kvar att sätta upp. Ytterligare några km att gå, då hände de mest ofattbara, jag blev getingstucken. Jag skrek som en stucken gris och pappa blev totalt livrädd och trodde något betydligt mycket värre hade hänt. Enligt mig var det de värsta som skulle kunna hända (nästan i alla fall, att bli attackerad av ett vild svin hade kanske inte varit såå skoj.) Jag fick hasa mig till bilen och benet började svullna upp och astman va "värre" än någonsin.
När vi väl kommit hem va det bara att stoppa i sig en massa allergitabletter.
Sådan viking som jag är har svullnaden lagt sig och nu är det mesta bra igen, är ju fortfarande ganska övertrött. ;)

(denna historia kan vara lite överdriven men händelserna i denna berättelsen är helt sanna.) haha.. jag säger bara vilken dag!

Sov så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar