måndag 20 september 2010

Något stort på gång..



Nu är det så att jag kan ha något stort på gång.
Det kanske låter lite i era öron men i mina gör det faktiskt inte det.
När jag jobbade i helgen började jag och Sara prata om att åka till Australien över ett år och jobba. Självklart är det något jag vill, vem skulle inte vilja de?
Det enda problemet är att jag är så otroligt hemma kär och kommer sakna familjen och vännerna så enormt mycket. Börjar bara gråta när jag tänker på det, när jag ska säga hej då till alla. Men hemlängtan är något som försvinner och jag älskar att göra nya spännande saker. Rastlös är bara förnamnet på mig, jag vill ha något att göra hela tiden och har väldigt svårt för att bara ta det lugnt. Därför borde väl Australien passa mig perfekt? ;)
En stor ö med enormt vacker miljö omgiven av Indiska Oceanen, stilla havet och Antarktiska oceanen. Kan väl inte bli så mycket bättre?

Jag behöver komma vidare i livet för i Ullared vet jag att jag aldrig kommer att kunna gå vidare i livet. Jag ska i alla fall söka till universitet och högskolor och se om jag kommer in någonstans. Sen har jag ett stort val att göra i så fall. Stanna i Sverige och plugga och få en utbildning eller åka till Austalien, jobba ett år, uppleva massa nya saker och få massor av erfarenhet. Kommer inte bli helt enkelt att göra ett sånt val i så fall.

(Bilderna tog jag ikväll bara för att ha någon bild att lägga upp på bloggen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar