torsdag 28 oktober 2010

härliga du..


Lyssnar på Coldplays otroligt vackra låt "The Scientist". Den låten betyder otroligt mycket för mig. När jag gick i trean på gymnasiet skulle man hålla ett tal på min Svenska C kurs. Talet skulle handla om något som betyder väldigt mycket för
sig själv.
Jag valde att hålla ett tal om "The Scientist". Det är en utav världens vackraste kärlekslåtarna genom tiderna. Det är så otroligt vackert och finstämt.
Varför låten har betytt väldigt mycket för mig är på grund av att jag hade en jobbig period i mitt liv som handlar om just den perioden. Låten gjorde att jag orkade!
Att världen och bestod av något vackert, inte bara mörka elakheter.

"Nobody said it was easy
it's such a shame for us to part
Nobody said it was easy
No one ever said it would be so hard
I’m going back to the start"

http://www.youtube.com/watch?v=_7OQSl4FdJE&translated=1

Min telefon, en vacker röst. En ensam och blyg själ men som senare visade sig vara en pratsam och glad individ. Indeviden var du och jag tror de va ödet som sa att jag skulle finna denna röst. Rösten som gjorde att alla kroppens hormoner började spritta omkring i hela min unga kropp. Tidigare mådde inte min kropp något vidare, energin kändes ful och trasig. Nu känns allt som en tidig vårdag i Mars. Hormonerna spritter i kroppen igen. Tack för din härliga och mjuka röst!

75 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar