torsdag 11 november 2010

Skönhetskurer att göra hemma!


Nu när det är vinter så kan huden lätt bli väldigt torr därför använder jag mig av ett gammalt knep. Jag använder Lime och socker som en slags peelingsaft/kräm.

Gör såhär:
Pressa ur saften ur limen och blanda ner rikligt med socker.
Smeta sedan ut detta över ansiktet och skrubba en stund, skölj bort med varmt vatten och smörj sedan in dig med en ansiktskräm som passar din hudtyp.
Sen är du färdig och du kommer att ha en riktigt len hud vill jag lova.

Om du har torra hårtoppar som jag kan ha ibland och speciellt nu på vinterhalvåret så är detta ett väldigt bra knep.
Du behöver en äggula och en tsk olivolja och vispa ihop. Efter det så masserar du in de i dina hårtoppar och skölj sedan ur.

Kommer att komma upp fler tips på min blogg hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar