onsdag 3 februari 2010

Magsjuka? :O


Sådär ser mina nya vinterskor ut och jag bara älskar dom.
Men nu vet ni i alla fall hur dom ser ut. ;)

Det värsta av allt har inträffat:
Min älskade (men just nu hatade) lillasyster Ellen har drabbats av vinterkräksjukan.
Var hon så himla tvungen att drabbas av den just nu? Inte speciellt lägligt om jag skulle börja kräkas jag också. Känner inte av något för tillfället men i och med att jag anser att magsjuka är en utav de värsta sjukdomarna som finns på denna jorden så inbilar jag mig att jag har fått den (är lite utav en hypokondriker). Fuck svininfluensan, de är ingenting om man jämför med magsjuka. Varför finns det inget vaccin mot magsjuka i stället?
Då hade man inte behövt känns denna oro över att man skall kräkas. För att kräkas är det värsta som finns. Visst kan de vara "skönt" efteråt men ärligt talat, hur bekvämt och mysigt är det?

Det var ca 4 år sesan jag hade magsjuka. Jag, mitt ex (Jonas), Linn och Linns dåvarande pojkvän Gustav drabbades allihopa av magsjuka på samma dag. Det var en enormt varm sommardag.
Jag och Jonas drog ut en madrass på balkongen och låg där från tidig morgon till sen kväll.
Jag låg och skakade under ett täcke och frös som en idiot hela dagen. Trots att det va 30 grader varmt ute. Så det är inte speciellt lockande att få magsjuka nu.
Men nu är det i alla fall slut disskuterat om denna magsjuka.

Nu ska jag gå och dricka lite whiskey och proppa i mig tusentals av vitpepparkorn för det ska tydligen ta död på bakterierna. Måste vara i form inför morgondagens begravning och studentfest. :)

GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar