tisdag 9 mars 2010

matlagning


Jaha, då var snart denna Tisdagen över, känns skönt.
Imorgon är det en ny dag, då man ska upp tidigt för att åka buss in till skolan för första gången på flera månader. I och med att jag fick mitt körkort i Januari så började jag ta bilen till skolan i stället. Men imorgon är det dags att åka buss igen.

Idag har jag varit i skolan, pluggat, lagat mat och mysat hemma hos mamma.
Jag, mamma och Ellen kollade på Daiting in the dark. Till. min stora förvåning så känner jag faktiskt igen en av killarna i programet. Jimmy, är mitt ex storebror.
Han är ju bara så jävla läcker måste jag säga. Var alltid så dum mot Jesper när vi var ihop och sa att jag hellre ville ha hans urläckra bror. ;)
Lite smått humoristiskt faktiskt.

Ikväll lagade jag riktigt god mat. Potatisgratäng, kycklingfile med vitlöksås.
Jag är en tjej som älskar att laga mat. När jag gick i nian funderade jag på att söka in till Hotell och resturang. Men det var då min kreativa sida kom fram och sa till mig att söka till media. Jag ångrar det inte en sekund. Har träffat så mycket underbara människor i Varberg. I och med att jag tycker det är så oerhört roligt att laga mat är nog för att jag började laga mat när mamma och pappa skiljde sig.
Pappa är sämst på att laga mat så därför fick jag lära mig att laga mat för det. Att börja laga mat när man var 14 år var väl lite sådär men tyckte det var skit roligt. Så jag har fortsatt med det.

Dags att sova!
Sov gott älskade människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar