fredag 23 april 2010

NA prov + shopping






Sådär ja! Då va man hemma igen, efter en dag fylld med nationellt prov och massor av shopping. Jag hade nationellt prov i svenska B. Jag valde att skriva en debattartikel som skulle handla om skillsmässor. Folk har en bild om en kärnfamilj som mamma, pappa barn. Ett skilsmässorbarn är INGEN problemunge men folk vill gärna tro det. Alla dessa fördomar om skillsmässor. Men ärligt talat, ett barn behöver kärlek och ska känna sig trygg hemma. Folk tror att barn inte förstår något utav den saken. Men hur bra tror ni att ett barn mår om den lever med två föräldrar som bråkar konstant hela tiden. Inte särskilt bra va? Varför skulle det vara fel att skiljas? Du lever EN enda gång då har du alltså en chans. Då kanske du borde tänka till lite extra. Vill du leva i ett förhållande utan att känna någon kärlek, utan sex bara för att hålla ihop för sina barns skull? Jag kan lova, de mår fan så mycket bättre om de också får slippa allt bråk och tjafs.
Det var lite av det som jag skrev om idag. Mina upplevelser kring min mamma och pappas skillsmässa och för - nackdelar med skilsmässor.

jag blev galet nöjd över min debattarbtikel så hoppas på ett bra betyg. :)

Efter skolan väntade Linn på mig nere i stan. Vi hade planerat eftermiddagen med en shoppingtur i det blåsiga vädret. Jag köpte det som finns på bilderna + en plånbok och ett presentkort till Linn i födelsedagspresent.

Ikväll blir det i alla fall Harry's i Ullared som gäller. Hoppas på att det kommer mycket folk så att kvällen blir riktigt bra.

Bilden på min garderob är för att visa hur duktig jag va igår, då jag rensade i garderoben. ;)

Pappa och Gunilla ska även sticka iväg med husvagnen hela helgen så nu är jag ensam hemma. Bara att komma och hälsa på! :D

Nu ska jag vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar